Derfor skal du endre ditt økonomiske liv

Det finnes endeløse rekker av tips og råd for å endre vanene man har med penger. Og fint er det, for da øker sjansen for at du treffer på de rådene og tipsene som du synes er gode og motiverer deg til å ta grep.

Men av og til trenger man kanskje å tenke gjennom; Hvorfor skal jeg det da? Mange av oss klarer seg bra, uten at man med hånden på hjertet vil si at man er flink med penger. Og det meste som handler om å forbedre seg på et eller annet område i livet krever en del disiplin og veldig ofte hardt arbeid. Så hvorfor er det likevel lurt å prøve?

Måten du håndterer penger sier noe om deg selv. Tenk litt på denne. Hvilken type er du? Liker du å shoppe? Glad i nye ting? Skal fasaden stråle? Er det viktig at feriene er eksotiske og bilen splitter ny? Mange synes sånt er viktig. Og det trenger ikke fortelle at du ikke er god med penger.

Syretesten går likevel som følger:
Man kunne tilføyd flere spørsmål, men her avslører de fleste seg snart.
Jeg har tenkt å fylle bloggen min med tips og råd om hvordan en kaotisk økonomisk hverdag kan la seg endre. Men akkurat her vil jeg liste opp de fantastiske fordelene ved å ha kontroll på økonomien:
Tusenvis av mennesker forandrer sin økonomiske hverdag, hver dag! Alle kan klare det – men kunnskap er makt. Let på nettet, gjør som du gjør nå, les blogger om personlig økonomi, lær hva som skal til – de fleste av oss som lager slike blogger har ofte vært gjennom en forvandling selv og vet hva vi snakker om, meg selv inkludert. Å ha kontroll på penger føles fantastisk!



Etiketter: , , , , , , ,