Da pengesmartnessen ble liggende igjen hjemme!

Det heter seg at avstanden mellom liv og lære kan være litt ulik. Å være pengesmart er jo noe man forsøker så ofte som mulig, ikke bare på tankestadiet, men også i praksis. Hele denne bloggen dreier seg jo om dette, men fra tid til annen glemmer man alle sine egne fagre ord og råd.

Kort fortalt ble starten av uken tilbragt på et seminar på Gardermo-området, og selv med grei reiseerfaring, må jeg innrømme at jeg gikk i flere svært penge-usmarte feller. Og det meste kan egentlig spores tilbake til et mantra jeg flere ganger har predikert; nemlig verdien av å være forberedt.

Selv om jeg visste i god tid om seminaret og derfor kunne faktisk vært godt forberedt, er det lett å se i ettertid at jeg ikke hadde tenkt nøye nok gjennom situasjonene som oppstod underveis.

Her er kort fortalt mine økonomiske reisetabber:
At man er litt glemsk og tar ting på sparket er nå ting som kan inntreffe, og selvsagt er det ikke alltid like lett å  ha de pengesmarte tankene framme hele tiden. Likevel er opplevelsen en viktig påminnelse om at impulsive og ugjennomtenkte handlinger ofte drar med seg unødvendige kostnader. 

Det beste med feil og tabber er hvis man lærer av dem, og sånn sett tenker jeg at ekstrakostnadene kan betale seg noe i akkurat det - for neste gang skal jeg ikke ha slike utgifter, det har jeg bestemt meg for!

Etiketter: , , ,